גלישה מהסלולר כבר כאן
מתי בדקתם בפעם האחרונה את כמות הגולשים באתר שלכם באמצעות מכשיר סלולרי? יכול להיות שאם תבדקו עכשיו, תמצאו כמה תוצאות מפתיעות, בוודאי ביחס לשנים עברו.
נתוני הגלישה ממכשירים סלולריים ממשיכים לעלות כל הזמן, והכוונה בעיקר לסמארטפונים וטאבלטים ולא למכשירים רגילים (מה שנקרא באנגלית Feature Phone) וזאת בגלל המאפיינים הייחודיים של ישראל, שבשנה האחרונה עברה סופית להיות חביבת ה- iPhone ואפילו מכשירי אנדרואיד שברו כאן שיאי מכירות.
- נתוני גלישה מהסלולרי בשנת 2011
- מאפיינים של גולשים סלולריים
- גוגל והסלולר
- סיכום קצר של גלישה מהסלולר
- כלים לניטור ובדיקה של נתוני גלישה מהסלולר
נתוני גלישה מהסלולרי בשנת 2011
נכון, בהשוואה לגלישה מהמחשב הביתי עדיין מדובר במספרים זניחים יחסית, אבל שימו לב לנתונים הבאים:
מערכת ההפעלה של מיקרוסופט צנחה בלמעלה מ-6% – נתון מדהים לכל הדעות. המרוויחה העיקרית היא אפל, שהמכשירים שלה כעת אחראים לכמעט 9% מסך הכניסות לאתרי אינטרנט בישראל. אנדרואיד של גוגל עדיין משתרכת הרחק מאחור, מה שמעיד עד כמה שונה השוק הישראלי משווקים מודרניים אחרים, שם עקפה מערכת ההפעלה של גוגל את זו של אפל כבר לפני מספר חודשים.
ראוי לציין שאלה נתונים כלליים, לא כל האתרים יראו סטטיסטיקה דומה, וזאת בהתאם למאפיינים של גולשים סלולריים. נאלצנו למחוק את המספרים, אף הם מתייחסים לכמות של מיליוני מבקרים בחודש, די והותר בשביל הנחות סטטיסטיות.
לגולשים מהסלולר יש מספר מאפיינים שמבדילים אותם מהגולש במחשב הביתי:
- הם נוטים לצפות ביותר עמודים בממוצע ולהישאר זמן רב יותר באתר (יחס נטישה נמוך)
- הם נוטים יותר לצרוך תוכן מאשר לבצע קניות באמצעות המכשיר הנייד
- המכשיר משמש פעמים רבות לצורך בירור מידע מבוסס מיקום (מסעדה בתל אביב)
בהתאם לכך, בלוגרים בחו"ל כבר הוכיחו כי גוגל מציגה תכנים מותאמים אישית לגולשים מהסלולר, עם תוצאות שונות מאלה המוצגות לגולשים מהמחשב הרגיל. בארץ עדיין לא זכינו לראות את גוגל פלייסס (מקומות), אבל אם זה יקרה בקרוב, גם כאן תוצאות החיפוש שיוצגן למשתמשי סלולר יהיו שונות מאלה שיוצגו לגולשים רגילים ויצריכו התאמה וקידום ייעודיים במנועי החיפוש.
ראנד פישקין מ-SEO Moz קבע, או לפחות מנחש, כי לאתרים הזוכים לכניסות ממכשירים סלולריים יש יתרון בגוגל, כי הדבר מעיד על אותנטיות של האתר ושל התכנים שלו. בנוסף, מאחר וגולשים סלולריים מתאפיינים בין השאר ביחס נטישה נמוך יותר, אמורה להיות לכך השפעה חיובית נוספת על מיקומים בתוצאות החיפוש – אם גוגל אכן מתייחסת לפרמטרים כגון Bounce rate או CTR כדי לקבוע מיקומים.
נתונים נוספים, תחזיות ועוד במאמר המקורי של Search Engine Land.
לא כתבנו אף מילה על נוקיה וסימביאן, כל על פי הנתונים שיש לנו, מערכת ההפעלה הזו פשוט לא רלבנטית בישראל, עם 0.05% מהגולשים בממוצע, נתון שמטיל ספק גדול בצורך לבנות אתרים מותאמים לסלולריים ישנים, ולהסתפק באתרים קיימים בהם יכולים גולשי סמארטפונים לעשות שימוש כמו עם דפדפן רגיל – מה שאמור לחסוך בעלויות קידום אתרים לסלולר.
כלים לניטור ובדיקה של נתוני גלישה מהסלולר
- גוגל אנליטיקס הוא המקום הראשון שרצוי לבדוק בו את נתוני האתר שלך עבור גולשים סלולריים
- המקום השני הוא וובמסטר טולס (תמונה למטה)
- ורצוי כמובן לבדוק את כלי מילות המפתח לסלולר וסמארטפונים של גוגל (עוד תמונה למטה)
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!