עדכון PR של גוגל לחודש יוני 2011
אחרי חמישה חודשים גוגל שוב עושה שינוי במדד פייג'רנק כפי שהוא מופיע בסרגל הכלים של גוגל ובסרגלי כלים שונים, בעיקר אלה המיועדים לטובת SEO ומקדמי אתרים. בעבר נהוג היה לייחס משמעות די רבה למדד ה- Page Rank אבל כיום החשיבות הזו פחותה בהרבה, אפילו כמעט לא קיימת.
נכון, אף אחד לא רוצה לעשות החלפות קישורים (או שיתופי פעולה אחרים) עם אתרים שיש להם PR אפס, או אפילו 1 או 2, אבל עדיין למדד הפייג'רנק של אתר אין כמעט משמעות מבחינת המיקומים שלו בגוגל וזו בעיקר טפיחת שכם וירטואלית על האגו של בעלי אתרים. למעשה, בגרסה האחרונה של סרגל הכלים של גוגל החברה אף טרחה להצניע את מדד ה-PageRank כך שכמעט ואינו נראה לגולש הרגיל.
לאחר שיצא סרגל הכלים האחרון יצאו שמועות על כך שגוגל עומדת לקבור לחלוטין את מדד הפייג'רנק, שכאמור הוא כמעט חסר משמעות (בניגוד למדד PR האימיתי, זה שנמצא באופן סודי באלגוריתם של גוגל). בקיצור, אם מדד הפייג'רנק שלכם עלה, סביר להניח שזה גורם להרגשה קצת נעימה ואם הוא ירד, כנראה ההפך. כך או כך, אין לזה שום השפעה נראית לעין על ביצועי האתר בגוגל.
תגובות סגורות