פרסום בפייסבוק ישראל לפי עיר, בערך
בשבועות האחרונים השיקה פייסבוק אמצעי פרסום חדש לטובת המפרסמים בישראל: הפניית מודעות פרסום לגולשים על פי מקום המגורים שלהם, אופצייה שהייתה זמינה עד כה רק בארצות בעלות אוכלוסיות גדולות בהרבה משלנו.
כעת יכולים גם מפרסמים ישראלים לפנות עם פרסום ממוקד לאוכלוסיות בערים השונות של ישראל. הנתונים של פייסבוק מספקים הצצה להתפלגות המשתמשים הישראליים בפייסבוק לפי החלוקה הדמוגרפית שלהם.
- הערים הגדולות של ישראל לפי כמות תושבים מול כמות משתמשים בפייסבוק
- משתמשי פייסבוק לפי ערים, ללא יישובים נוספים ברדיוס 50 ק"מ
- מה אפשר ללמוד מהנתונים? חולון לא קיימת בפייסבוק!
- קצב הגידול של פייסבוק בישראל נבלם, או שלא…
הערים הגדולות של ישראל לפי כמות תושבים מול כמות משתמשים בפייסבוק
עיר | אוכלוסייה | אוכלוסייה בפייסבוק |
ירושלים | 773,800 | 148,400 |
תל אביב יפו | 393,900 | 145,520 |
חיפה | 265,600 | 562,600 ** |
ראשון לציון | 227,600 | 148,760 ** |
אשדוד | 211,300 | 144,980 ** |
פתח תקווה | 197,800 | 148,500 ** |
באר שבע | 187,900 | 2,900 |
נתניה | 181,200 | 583,020 |
חולון | 172,400 | לא קיימת בפייסבוק |
בני ברק | 155,600 | 144,960 ** |
רמת גן | 135,300 | 144,960 ** |
בת ים | 128,900 | 144,960 ** |
אשקלון | 111,700 | 20,620 ** |
רחובות | 109,500 | 149,540 ** |
הרצליה | 85,300 | 144,960 |
- * הנתונים על הערים מתוך ויקיפדיה שאר הנתונים מפייסבוק נכון לתאריך 09/08/2010
- ** כולל יישובים ברדיוס של 50 קילומטר
- *** יישובים רבים במרכז נמצאים ברדיוס של 50 ק"מ ולכן כוללים את השני
- **** הנתונים נאספו ב-10 באוגוסט וחלו שינויים מסויימים במספרים
משתמשי פייסבוק לפי ערים, ללא יישובים נוספים ברדיוס 50 ק"מ
כהערת חובה לטבלה, חייבים לציין כי אם בוחרים לפרסם בערים מסויימות בלי לבחור ערים נוספות שנמצאות ברדיוס 50 קילומטר, המספרים של פייסבוק הופכים לבלתי הגיוניים לחלוטין. כך, למשל, העיר תל אביב לבדה מיוצגת בפייסבוק על ידי 660 גולשים, לחיפה לבדה יש 438,560 גולשים, והרצליה מתהדרת ב-40 איש מיוצגים בפייסבוק – מספרים מופרכים לחלוטין.
מה אפשר ללמוד מהנתונים?
כנראה שהמסקנה העיקרית היא שרוב ערי המרכז נמצאות בתוך רדיוס של 50 קילומטר, מה שמסביר את המספרים הזהים או הדומים של ערים רבות כגון בני ברק, רמת גן והרצליה. המספר של חיפה יוצא דופן, אבל נתניה למשל, מציגה מספר הגיוני מאוד של גולשים. ההסבר העיקרי לתופעה הזו הוא השיוך לאזורים. בעוד שנתניה משוייכת בגוגל לאזור המרכז, הרצליה משוייכת לאזור תל אביב (על פיי פייסבוק זה אזור בפני עצמו). כלומר, האופציה של פרסום בעברית באתר פייסבוק לפי אזורים הגיוני אם קהל היעד שלך נמצא באזור מסויים (תל אביב, המרכז, הצפון, הדרום או ירושלים) אך אין בו תועלת רבה אן יש בכוונתך לפרסם בעיר ספציפית בישראל.
קצב הגידול של פייסבוק בישראל נבלם, או שלא…
ב-1 ביולי, כמות הישראלים בפייסבוק עמדה על 3,006,460 וחצתה לראשונה את רף 3 מיליון גולשים. נכון ל-18 באוגוסט, 48 יום אחרי חציית הרף ההוא, מספר הגולשים הישראלים בפייסבוק עומד על 3,209,040 כלומר תוספת של 202,580 גולשים חדשים מישראל ב-48 יום, פחות או יותר קצב הגדילה הרגיל. יחד עם זאת, בקרוב האתר צפוי להגיע למיצוי יכולת הגדילה בשוק הקטן והצפוף שלנו.
תגובות סגורות