Cohort אנליטיקס ועוד חידושי אנליטיקס מגוגל
לצוות הפיתוח של גוגל אנליטיקס היה לוח זמנים צפוף החודש, עם שפע של חידושים, שיפורים ודוחות חדשים שהוצגו אל תוך מערכת ניתוח האתרים והשיווק המתקדמת בעולם, הנה לפניכם שקירה קצרה של חודש ינואר 2015 בעולם של גוגל אנליטיקס:
Cohort Analytics
בשעה שישבתי לכתוב את המאמר זה חיפשתי את התרגום העברי למילה Cohort ולמדתי מילה חדשה: עוקבה (או בניקוד: עֻקְבָּה), מילה שבאה לתאר קבוצת אנשים (גולשי אינטרנט במקרה שלנו) להם יש אפיון סטטיסטי משותף במשך תקופת זמן מוגדרת (בגרסה העברית של אנליטיקס הוא נקרא "דוח מעקב").
Cohort אנליטיקס משמש למגוון ניתוחים סטטיסטיים של אוכלוסיות שונות, למשל כאלה הבודקים את ההכנסה הממוצעת של משקי בית השייכים לעשירון כזה או אחר על פני תקופה מוגדרת. מאחר ובאינטרנט עסקינן, Cohort אנליטיקס כפי שהוצג לאחרונה באנליטיקס כולל בשלב זה עוקבה אחת בלבד: תאריך רכישה (רכישה יכולה להיות מכירה או רכישת מנוי חדש לניוזלטר שלנו לדוגמא). פרט לעוקבה ניתן לפלח את הדוח לפי הפרמטרים הבאים:
- גודל מעקב (לפי יום, שבוע או חודש)
- ערך, או הנתונים המספריים שלנו (Metrics) ובהם:
- עבור כל משתמש:
- הכנסה
- יעדים שהושלמו
- משך פעילות באתר למשתמש
- עסקאות לכל משתמש
- פעילויות באתר
- צפיות בדף
- סך:
- הכנסות
- תצוגות דף
- יעדים שהושלמו
- משך הפעילות באתר
- עסקאות
- פעילויות באתר
- שימור (Retention)
- עבור כל משתמש:
- טווח תאריכים לבחירה
בשלב הזה הניתוחים בסיסיים למדי, אבל מאחר שהדוח הזה נמצא בשלבי בטא, אפשר להניח שעם הזמן גוגל תשפר אותו ותוסיף עליו.
משתמשים פעילים
דוח חדש נוסף הוא משתמשים פעילים (Active Users ) שגם הוא נמצא בשלבי בטא וכולל מידע קצר על המשתמשים הפעילים באתר שלנו לפחות פעם אחת על פני תקופות של יום, שבוע, שבועיים או חודש.
סוגי מטבע באדוורדס ואנליטיקס
השקה נוספת בינואר כללה המרה אוטומטית של סוגי מטבע בין אדוורדס לאנליטיקס. מפרסמים שבחרו סוג מטבע אחד באדוורדס וסוג מטבע שונה באנליטיקס יוכלו כעת לצפות באנליטיקס בדוחות הכוללים cost data כולל עלות כוללת, CPC והחזר על הוצאה לפי המטבע המקורי שמופיע באדוורדס. ההמרה תתבצע לפי שער המטבע כפי שהיה באמצע טווח התאריכים שנבחר לדוח.
הגדרת שיווק מחדש (רימרקטינג) באופן מיידי
משתמשי אנליטיקס שכבר עברו לקוד יוניברסל יכולים כעת להפעיל באופן מיידי (instant activation) את הגדרות השיווק מחדש שלהם. אלה שעדיין משתמשים בקוד אנליטיקס הישן ייאלצו להמשיך והגדיר זאת באופן ידני. בכל מקרה, כדי שהגדרות רימרקטינג יפעלו יש תמיד לחבר euso בין חשבונות אדוורדס לאנליטיקס ולאחר ההפעלה יש להגדיר לפחות קהל יעד אחד לשיווק מחדש (Remarketing Audiences).
פח המחזור
לבסוף, גוגל הכריזה החודש גם על תכונה חדשה באנליטיקס בשם פח המחזור, מהיום כל פעולת מחיקה שתתבצע מתוך אנליטיקס ניתן יהיה לשחזר באמצעות פח המחזור, שכרגע עדיין אינו זמין לרוב החשבונות, אבל כל מידע שיימחק כבר יהיה בפח המחזור ברגע שיופיע בחשבון שלכם.