גוגל אנליטיקס, קודי מעקב מרובים באותו אתר
הטמעה של קודי מעקב מרובים של גוגל אנליטיקס באתר אחד היא פרקטיקה מקובלת שיש לה שימושים רבים, העיקרי שבהם משלוח של נתונים למספר פרופילים במקביל. אחת הדוגמאות הנפוצות ביותר היא של רשת אתרים בבעלות אחת: כל אתר מדווח פעם אחת לחשבון האנליטיקס שלו ופעם נוספת לחשבון ראשי שמרכז את נתוני השימוש בכל האתרים גם יחד. דוגמה נוספת היא האופציה לשלוח דיווח על הנעשה בחלקים שונים של אתרים גדולים לחשבונות נפרדים לצורך קלות המעקב אחריהם או כדי לחסום גישה למי שאינם מורשים לצפות בדוחות של עמודים אלה.
בימים שלפני יוניברסל אנליטיקס הטמעת שני קודי מעקב או יותר באותו עמוד הייתה מלאכה מסורבלת למדי, אבל לא בלתי אפשרית, והצריכה שינוי לא גדול בקוד המעקב הסטנדרטי לשם הגדרת קוד מעקב (Tracker) נוסף:
<script type="text/javascript"> var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-123456-1']); _gaq.push(['_setDomainName', 'israel-malls.co.il']); _gaq.push(['_trackPageview']); // Second tracker _gaq.push(['t2._setAccount', 'UA-123456-2]); _gaq.push(['t2._setDomainName', 'bilucenter.co.il']); _gaq.push(['t2._trackPageview']); (function () { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://' : 'http://') + 'stats.g.doubleclick.net/dc.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); </script>
עם יוניברסל אנליטיקס, גוגל הפכה את התהליך למעט פשוט יותר:
<script> (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-123456-1', 'auto'); ga('create', 'UA-123456-2', 'auto',{'name': 'NewTracker'}); ga('send', 'pageview'); ga('NewTracker.send', 'pageview'); </script>
גם בגרסה זו, כמו בגרסה הקודמת יש לציין עבור גוגל אנליטיקס כי מדובר בקוד מעקב נפרד. כדי לעשות זאת חייבים לציין שם נפרד עבור קוד המעקב השני, במקרה שלנו קראנו לו NewTracker. זה הליך קצר, פשוט וברור למדי אפשר להטמיע בכל אתר,
הטמעת שני קודי מעקב באמצעות תג מנג'ר
תג מנג'ר, או GTM, הוא מוצר מלא בכוונות טובות אבל כזה שלא תמיד קל להבין את הלוגיקה העומדת מאחורי חלקים ממנו. לכאורה, כל מה שנדרש כדי להקים שני קודי מעקב נפרדים בתג מנג'ר הוא פשוט ליצור שתי תגיות אנליטיקס, כל אחת עם קוד מעקב משל עצמה – ולדאוג שהתגיות יופעלו בכל העמודים הרלבנטיים באמצעות טריגר כזה או אחר. אלא שכמו במקרה של הטמעת קוד ידנית, גם בתג מנג'ר אם לא נציין שם נפרד לקוד המעקב השני – הדיווח לאנליטיקס לא יהיה שלם, ופונקציות כגון events עלולות שלא לפעול בכלל.
כפי שניתן לראות מהתמונה, גוגל ממליצה שלא לתת שמות ייעודיים לקודי המעקב, אלא שבמקרה זה כאמור אין ממש ברירה, בערך. כל מה שנדרש כדי שהקוד יעבוד כראוי הוא פשוט לבחור את האופציה, אין צורך למלא שם ייעודי עבור קוד המעקב השני. עצם בחירת הסימון ב-V של שדה Set Tracker Name מבלי למלא שום ערך בשדה Tracker Name יגרום לשני הקודים לעבוד בצורה מושלמת וללא שום בעיות.