צבור לקוחות חדשים
הרחב את טווח החשיפה
שפר את ערך המותג
שיווק ברשתות חברתיות SMO
כשאומרים שיווק ברשתות חברתיות מתכוונים בעיקר לפייסבוק, אם כי ישנם ערוצי שיווק נוספים בהם ניתן להשתמש בהתאם לצרכי המפרסם. הערוצים האלה כוללים בלוגים, פורומים, אתרי חדשות מתפרצות ואתרים נוספים שמאפשרים ליצור ערך מוסף למותג וחשיפה בקנה מידה משמעותי.
שיווק בפייסבוק
פייסבוק מונה כיום 950 מיליון משתמשים פעילים מכל רחבי העולם, כמעט 4 מיליון מהם בישראל. מחקרים רבים שנעשו בארץ ובעולם מראים שהאפקטיביות של פרסום מודעות בפייסבוק אינה גבוהה כמו פרסום מודעות ממוקדות בגוגל, אבל לצדם נעשים באחרונה עוד ועוד מחקרים שמראים שפרסום נכון לקהלי היעד הנכונים ולעמוד הנחיתה המתאים בהחלט יכולים לספק יחסי הקלקה (CTR) גבוהים ולעודד פעילות סביב המותג והעמוד שלו בפייסבוק.
אג'נט אינטראקטיב מנהלת באופן פעיל קמפיינים בפייסבוק עבור לקוחות מהגדולים במשק בתחומים כגון תיירות, לימודים ועוד עם תוצאות מצוינות עבור הלקוחות הן מבחינת החשיפה למותג והן מבחינת עמידה ביעדים (Goals) של הקמפיין.
תחרויות פייסבוק
אחת הדרכים היעילות ביותר לגיוס חברים חדשים, הגדלת החשיפה למותג והגדלת מאגר המידע של המפרסם היא באמצעות עריכת תחרויות בפייסבוק, בעיקר תחרויות צילום נושאות פרסים. אג'נט מטמיעה עבור לקוחותיה אפליקציות פייסבוק ייעודיות שעומדות בכל תנאי השימוש של האתר ומספקות פלטפורמה חופשית לגולשים כאשר למנהלי הקמפיין יש שליטה מלאה על התמונות והתגובות שמעלים הגולשים.
גוגל+
הרשת החברתית של גוגל לא ממש צוברת תאוצה, בוודאי לא בישראל, אבל משווקי אינטרנט ובעלי אתרים חייבים לפתוח לפחות שני חשבונות ברשת החברתית כדי להבטיח תנועה אורגנית לאתר וכדי לאפשר הטמעה של תגיות מידע עשירות (Rich Snippets) בתוצאות החיפוש. תגיות אלה כוללות בין השאר את תמונת בעלי האתר בתוצאות החיפוש, הטמעת דירוג כוכבים ואפשרויות רבות נוספות שלא כולן זמינות עדיין בגוגל ישראל. ללא חשבון פעיל בגוגל+ אין אפשרות להטמיע תגיות אלה.
פינטרסט וערוצי שיווק נוספים במדיה חברתית
פינטרסט (Pinterest) היא כיום הרשת החברתית המובילה אחרי פייסבוק, עם בסיס משתמשים לא מבוטל מישראל. לצד פינטרסט פורחים בארץ ובעולם אתרי חדשות מבוססי תוכן גולשים כגון רדיט (Reddit) ואינספור פורומים ובלוגים מתמחים בהם ניתן לבסס אסטרטגיית פעולה ויראלית ופעילויות שונות לחיזוק המותג וליצירת אינטאקציה מול הגולשים.
SMO + SMM
המונח SMO או Social Media Optimization מתייחס למספר רב של גורמים שמשפיעים על ביצועי המותג ברשתות חברתיות:
- האם הקלדת המותג במנוע החיפוש של פייסבוק מספקת את התוצאה המבוקשת?
- האם יחס חשיפה מול הקלקה של הפוסטים בפייסבוק עומד בסטנדרטים רצויים?
- האם כמות החברים בעמוד פרופורציונלית לגודל המותג בעולם הממשי?
- האם החשיפה לכפתורי לייק באתר שלך מייצרת את האינטראקציה הרצויה עם הגולשים?
וגורמים רבים נוספים שדורשים אופטימיזציה קבועה וטיוב בהתבסס על ניתוח נתוני העבר.
המונח SMM או Social Media Marketing כולל בתוכו את עולם ה-SMO יחד עם אלמנטים שיווקיים ופרסום ברשתות חברתיות ואתרים מבוססי תוכן גולשים.