בעולם השיווק באינטרנט, יחס המרה הוא היחס שבין כמות המבקרים הכללית באתר לבין כמות המבקרים שביצעו המרה (X/Y)
המרה, בהקשר של אתרי אינטרנט, היא השלמת פעולה כלשהי שהגדרנו כיעד (Goal) באתר שלנו. המרה יכולה להיות מילוי טופס ליד, מכירת מוצר, הרשמה לניוזלטר, כתיבת תגובה בבלוג ועוד אינספור סוגים של המרות. מדידת המרות מתבצעת באמצעות שירותים כגון גוגל אנליטיקס וגוגל אדוורדס במקרה של המרה באינטרנט או באמצעות מספר טלפון ייעודי ואמצעים נוספים במקרה של המרה שלא באינטרנט.