מונח מתחום שיווק באינטרנט המציין את היחס בין מספר ההקלקות לבין אחוזי חשיפת מודעת הפרסום שלכם באינטרנט.
לדוגמא, 15 הקלקות על כל 100 חשיפות מהוות יחס הקלקה של 15%. החשיבות של כלי המדידה CTR משמעותי במיוחד בקמפיינים של מודעות מבוססות מילים כמו Adwords בגוגל. כך מתאפשר לבעלי האתר למדוד את יעילות הקמפיין הפרסומי ואם יש צורך, לשפר אותו בהתאם לתוצאות. יחס הקלקה תלוי במספר גורמים שונים:
- מיקום המודעה, מיקום גבוה יותר שווה ליחס הקלקה גדול יותר
- טיב הקריאה לפעולה ונוסח המודעה
- תחום הפרסום (ישנם תחומים שיש בהם יחס הקלקה גבוה יותר מאחרים)
- היום והשעה בהם מופיעה המודעה שלכם
- כמות המתחרים שלכם על שטחי הפרסום
- סוג המכשיר של הגולש (מובייל, טאבלט או מחשב רגיל)
- פלטפורמת הפרסום (תוצאות ממומנות בגוגל, שותפח תוכן ברשת הפרסום GDN או רשתות פרסום מתחרות
שיפור יחסי הקלקה תלוי בכל הגורמים המוזכרים למעלה וגם בגורמים כגון גובה התקציב שלכם, ציון האיכות של המודעה ועמוד הנחיתה המצורף אליה, איכות בחירת מילות המפתח שלכם בפרט והקמפיין כולו בכלל וגורמים נוספים.