רשתות פרסום כגון Adwords מאפשרות למקד את הפרסום עבור קהלי יעד מסויימים (רלבנטיים) בלבד כדי להגביר את אפקטיביות הפרסום ואת יחס ההקלקה (CTR). פרסום דמוגרפי מאפשר לך לפרסם באתרים או לפרסם עבור גולשים שעונים על מגוון קריטריונים כגון גיל, מגדר, מקום מגורים, רמת השכלה ועוד. במנועי חיפוש, בעיקר במדינות מעוטות אוכלוסיה כמו ישראל, שימוש בכלים דמוגרפיים מפחית באופן משמעותי את רמת החשיפה למודעה. האתר המוביל כיום בפרסום ממוקד הוא פייסבוק שמאפשר למקד פרסומות על פי מגוון רחב מאוד של מאפיינים דמוגרפיים ואחרים.