גוגל אדוורדס, פרסום מודעות טקסט, תמונה ווידאו בגוגל
גוגל אדוורדס, רשת הפרסום של גוגל היא אמצעי הפרסום הפופולארי וכנראה המשתלם ביותר בעולם. בשנת 2011 עמדו הכנסות גוגל מפרסום מודעות אדוורדס על 37.9 מיליארד דולר וההכנסות עולות בעקביות מדי שנה תודות לאפקטיביות של הפרסום בפלטפורמות השונות. בשנת 2013 צפויות ההכנסות של גוגל להגיע לכ-60 מיליארד בערך תודות לשינויים באלגוריתם של מנוע החיפוש ושינויים מרחיקי לכת באדוורדס עצמה. גם התנהגות הגולשים ברשת משתנה כאשר עוד ועוד גולשים עוברים למובייל – שם הפרסום שונה מהותית וכולל פרסום מבוסס מיקום והמלצות גולשים, בין השאר.
פרסום לפי מילות מפתח וכוונת המחפש
תשלום פר קליק (CPC)
בניגוד לפרסום באתרי תוכן רגילים, הפרסום בגוגל אדוורדס מתבצע לפי לחיצה (פר קליק) בפועל על המודעה. לא לחצו על המודעה, לא שילמתם עבור החשיפה. כדי להשיג את יחס ההקלקה (CTR) הטוב ביותר יש להקפיד על הרלוונטיות בין מילות החיפוש לנוסח המודעה ולנסח את המודעות באופן שיבלוט ויקרוץ יותר מהמודעות של המתחרים.
מיקום המודעה
גוגל מציגה בתוצאות החיפוש 10 תוצאות אורגניות (במקרים מסוימים רק 7 תוצאות) לצד 11 מודעות אדוורדס ממומנות. משמעות הדבר היא שהנדל"ן הזמין למפרסמים גדול יותר מזה הזמין לאתרים בתוצאות האורגניות, מה שבתורו משפיע על יחס ההקלקה. מיקום המודעה נקבע בין השאר על ידי הגורמים הבאים:
- גובה הביד (Bid) על כל מילת מפתח בנפרד
- ציון האיכות של מילת המפתח שנקבעת ע"י יחס ההקלקה ההיסטורי על המודעה, רלבנטיות המודעה למונח המחופש, רלבנטיות דף הנחיתה ועוד גורמים רבים המצביעים בסופו של דבר על הרלבנטיות וההקשר בין מילת המפתח למודעה לדף הנחיתה
סייט לינקס
מפרסמים יכולים לבחור עד 8 סייט לינקס שמגדילים את החשיפה ואת אחוזי ההקלקה:
מחקר מילות מפתח
כל פרסום אדוורדס מתחיל עם מחקר מילות מפתח מקיף שיקבע את כמות קבוצות המילים הנפרדות בתוך מסע הפרסום עם ובלי מילות מפתח הקשורות למותג. מחקר המילים יספק לכם נתונים ראשוניים על כמות התעבורה המשוערת לאתר שלכם או לעמוד הנחיתה שבניתם ועל עלויות משוערות לקמפיין.
רימרקטינג
בארסנל הכלים של גוגל אדוורדס, רימרקטינג (Adwords Remarketing) נחשב לאחד החזקים והיעילים שבהם שגם מאפשרים ליצור חזקה למותג. קמפיין רימרקטינג מאפשר לכם להציג לגולש מודעות לאחר שנכנס לאתר שלכם באמצעות רשת התוכן של גוגל אך לא ביצע את הפעולה הרצויה למפרסם. לדוגמא, פרסמתם את בית המלון שלכם עם הביטוי "חופשה באילת", הגולש נכנס לאתר שלכם אך לא הזמין חופשה דרכו או לא השאיר את פרטיו לצורך יצירת קשר (טופס ליד Lead). אם יש לכם קמפיין רימרקטינג נוכל להציג כעת לגולש מודעה באמצעות כל אחד מאתרי התוכן השותפים ברשת הפרסום של גוגל (Google Adsense) הכוללת מיליוני אתרים בכל רחבי העולם. בהמשך לדוגמא הקודמת, אם אותו גולש שנכנס לאתר בית המלון המשיך משם לגלוש לאתר תוכן כגון Ynet או CNN או כל אתר אחר המציג מודעות אדסנס, הוא לא יראה בהכרח מודעה הקשורה לתוכן של האתר, אלא באנר או מודעת טקסט של בית המלון שלכם. המודעה תמשיך ללוות את הגולש עד שיבצע המרה באתר שלכם או עד שיפוג תוקף המודעה כפי שהוגדר במסע הפרסום.
פרסום באנרים
גוגל מאפשרת גם לפרסם באנרים באתרי השותפים ברשת אדסנס בהתאם למדיה הזמינה בכל אתר שותף וסרטונים באתר יוטיוב שהוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם (לאחר גוגל כמובן). מערכת הפרסום מאפשרת למפרסם הפוטנציאלי להעריך את כמות הטראפיק באתרי התוכן ואת משבצות הפרסום הזמינות באמצעות כלים כגון Google Ad Planner.
פרסום בסלולר / פרסום בטאבלטים
כמות הגולשים באמצעות טלפונים סלולריים ומכשירי טאבלט עולה בשנים האחרונות באופן מטאורי, הנתונים למטה ממחישים את העלייה בין השנים 2010-2012 באחוזים באתר ישראלי מוביל.
גוגל מאפשרת לנו לבנות קמפיינים ייעודיים לסלולר או טאבלטים המאפשרים חיוג למוקד המכירות שלכם ישירות מתוך מודעת הפרסום תוך ויתור על עמוד נחיתה או טופס ליד מסורבל למילוי בטלפון.
פרסום מבוסס מיקום + ביקורות גוגל
גוגל אדוורדס מבוסס מיקום

קמפיינים בתקציב גמיש / שעות פעילות מוקד וכיו"ב
בניגוד למדיות מסורתיות, פרסום בגוגל אדוורדס זמין לכל אחד ואחת מכם בהתאם לצרכי העסק. ניתן לקבוע תקרת תקציב חודשית או יומית, לפרוס את הקמפיין על פני כל שעות היום או להתמקד בשעות כאלה ואחרות בהן אנו מעריכים שמתבצעות מרבית העסקאות. לדוגמא, משרד כרטיסים שפתוח רק בין השעות 10 בבוקר לשמונה בערב בימי עבודה רגילים, אולי יבחר להפעיל את הקמפיין שלו בשעות אלה בלבד ולא להופיע כלל בסופי שבוע, וזאת כדי למקסם את התוצאות בעזרת כוח המכירה של נציג טלפוני ולייצר כמה שיותר הכנסה מהתקציב המוגבל של הקמפיין.
רשתות בתי מלון למשל, יכולות להרשות לעצמן תקציב גדול יותר וכך להופיע במודעות גוגל בכל שעות היממה והשבוע, גם במידה ואין נציג שיקבל את הליד או את השיחה הטלפונית.
כדוגמא נוספת, בעלי מקצוע שיש לו תקציב מוגבל אבל רוצה שמודעות גוגל שלו יופיעו במשך כל שעות היממה, יכול לבחור שהמודעה תעלה רק מדי חיפוש שלישי או חמישי למשל, אבל באופן כזה שיספיק לכל שעות היממה.
ניתוח, בקרה וטיוב קמפיינים
כל קמפיין בגוגל אדוורדס עובר תהליך מתמיד של טיוב, ניתוח ובקרה. התהליך כולל שכתוב מודעות גוגל כך שימשכו יותר גולשים, הסרה או הוספת מילות מפתח וביטויים חדשים בהתאם לצורך והעלאת בידים על מילות מפתח שמייצרות יותר הכנסות בהתאם לניתוח ביצועי הקמפיין.
בנוסף, אנו מייצרים דוחות על בסיס קבוע שמודדים את כמות הטראפיק שהביאו מילות המפתח השונות, כמות ההמרות שבוצעו (מכירות / לידים / שיחות וכו') כדי לקבוע מדד ROI גבוה ככל האפשר עבור לקוחותינו.
טיוב המרות וטיוב עמודי נחיתה
כל קמפיין, מוצלח ככל שיהיה בפני עצמו, תלוי באטרקטיביות של הצעת המפרסם ובעיקר באיכות עמוד הנחיתה. עיצוב עמודי נחיתה זו אומנות בפני עצמה שחברות שיווק באינטרנט כמו אג'נט אינטראקטיב מתמחות בה במשך שנים ארוכות. טיוב המרות (CRO, Conversion Rate Optimization) מצריך ידע בפסיכולוגיה של הגולש, במטרה לשמה הגיע לעמוד הנחיתה וביכולת לגרות אותו באמצעים ויזואליים וטקסטואליים כך שישאיר את פרטיו ויבצע המרה לאחר לחיצה על המודעה שלנו.
השילוב בין מודעה מוצלחת לעמוד נחיתה מעוצב היטב, הן עמוד נחיתה לסלולר והן עמוד נחיתה למחשבים שולחניים, יוצר יחס המרה (Conversion Rate) גבוה במיוחד שנושא ערך כלכלי של ממש למפרסם.
פיצ'רים נוספים של גוגל אדוורדס
למפרסמים בגוגל אדוורדס יש אפשרויות פרסום רבות נוספות, חלקן עדיין לא זמינות בשוק הישראלי, להלן פיצ'רים שכבר זמינים בארה"ב וארצות נוספות
- פרסום וידאו או תמונה בתוצאות החיפוש
- פרסום טופס ליד / הרשמה לניוזלטר ישירות בתוצאות החיפוש
- הזמנת חדרי מלון או טיסות ישירות מתוצאות החיפוש
- פרסום קופונים והטבות מבוססות מיקום
ועוד אפשרויות רבות שבוודאי ימצאו את דרכן גם לגוגל ישראל בעתיד.
דוגמא לפרסום מסוג Paid Inclusion להזמנת בתי מלון בניו יורק.