Google Analytics מהווה כבר מספר שנים את הכלי המרכזי שעומד לרשות בעלי אתרים הרוצים לנתח לעומק את התנהגות הגולשים באתר ואת ביצועי האתר עצמו ביחס למטרות שהוצבו עבורו. העובדה ש-Google Analytics הוא שירות חינמי בוודאי תרמה רבות להפיכתו למוצר הנפוץ ביותר מסוגו באינטרנט.

בשנים האחרונות גוגל הופכת את Google Analytics לכלי חזק יותר ויותר שיכול לספק אינטגרציה עם מערכות CRM ארגוניות, לנתח מידע מרשתות חברתיות ובאופן כללי להתפתח ולספק פתרונות רלבנטיים לסביבה הדינאמית של האינטרנט (גרסה זו נקראת Universal Analytics).

עבור לקוחות גדולים במיוחד שהאתרים שלם מושכים כמויות אדירות של טראפיק גוגל מציעה גרסת אנליטיקס פרימיום (אנליטיקס 360)  בתשלום שמתחרה בשירותים מתחרים בזירת Marketing Automation.

כיום, אנליטיקס היא חלק מחבילה גדולה יותר של שירותים, רובם בחינם, ובהם:

  • גוגל תג מנג'ר (GTM) – ניהול תגיות מתקדם
  • אופטימייז (Optimize) – ליצירת בדיקות A/B ובדיקות נוספות
  • דאטה סטודיו (Data Studio) – ליצירת דוחות עשירים
  • שירות סקרים (Surveys)
  • שיוך (Attribution)
  • קהלים (Audience Center)

לצד תוכנות המדידה המסורתיות קמו בשנים האחרונות חברות שמציעות כלי מדידה חדשים שתוכנות Analytics לא מציעות בשלב זה, בין השאר ליצירת Heat Maps בעזרתן ניתן למדוד את תזוזת העכבר של הגולש באתר וכלים מתקדמים להגדלת כמות המכירות וההמרות של האתר באמצעות ניטור משפכי ההמרה והמכירה ושיפור תמידי שלהם.