המידה בה אתר אינטרנט או דף אינטרנט מתוך אותו אתר, עונים ברמת התאמה גבוהה על הגדרת החיפוש (השאילתה) של גולשים במנועי חיפוש. חמישה צעדים להשגת רלוונטיות מרבית במנוע החיפוש של גוגל ואחרים:
- תוכן עשיר (הקליקו כאן לחשיבות כתיבה שיווקית
- עדכון אתר האינטרנט. מנועי חיפוש מחשיבים מאוד אתרי אינטרנט המתעדכנים בתדירות גבוהה.
- לדבר ברור, לא להתחכם ולהיות ישירים בפניה אל הגולש (הלקוח הפוטנציאלי). מילים גבוהות, כותרות מעייפות והחבאת מידע חשוב, מרחיקים קונים פוטנציאלים מאתרכם. מאידך פניה בגובה העיניים, בשפה פשוטה וקולעת – משיגה תוצאות בשטח ומשפרת את יחס ההמרה .
- חזרה על מילים משמעותיות לאתרכם – אחד הגורמים המשמעותיים ברלוונטיות של אתר היא חזרה על ביטויי חיפוש ומילות מפתח. למספר החזרות יש "חוקים" משלה ולכן להכפלת טקסט ואי שמירה על הכללים עלולה להיות משמעות של ענישה על ידי מנועי החיפוש. כמו כן, החזרה על מילים צריכה להיעשות באופן הגיוני ולהיות מותאמת לצרכי הגולש.
- מפת אתר – "אילן היוחסין של האתר". עד לפני זמן לא רב הסתירו מפות אתרים. כיום מובן שלמפת אתר חשיבות רבה באינדוקס של דפי האתר במנוע החיפוש של גוגל.