זו למעשה השורה התחתונה בקידום אתרכם באינטרנט. למקסם תוצאות במינימום השקעה.כדי להשיג ROI גבוה, יש להיעזר בכלי ניתוח סטטיסטיים אשר יכולים לתת לנו מידע מדויק לגבי אתר, קמפיין של מודעה פרסומית או ביטוי אחר בו נחשף האתר. על ידי כלים אלו ניתן לשנות ולכוונן את האתר, דף נחיתה או קמפיין הפרסום ולהשיג החזר השקעה (ROI) טוב יותר.

חשיבות ROI מסייעת לאתר המפרסם, להחליט על אפיק הפרסום האפקטיבי ביותר עבורו. כלומר, אין עוד יריות באפלה והשקעת כספים גדולה על בסיס ניסוי וטעיה; אלא השקעה נבונה, מושכלת וחסכונית על בסיס נתונים מדעיים קלים להבנה.

דוגמא לנתונים שמסייעים להשקעה נכונה: מאיפה הגיעו לאתר עיקר המבקרים האיכותיים שלכם ? (תשובה באמצעות ניתוח סטטיסטי כדוגמת טראפיק אנלייזר), מה עלות גולש בודד שהגיע לאתרכם מקמפיין שהעלתם ? איזה נתיב עשה מבקר שהגיע ממודעת PPC ? האם הוא נטש לפני שהונע לפעולה (שלח טופס, נרשם לרשימת תפוצה, רכש מוצר או שירות באתר וכו'). אם כן, ניתן לגלות באיזו נקודה הוא נטש ולשפר את התוכן בעמוד כדי לשפר את יחס ההמרה ולהגדיל את החזר ההשקעה.