שיווק באינטרנט באמצעות מנועי חיפוש. 85% מהגולשים מגיעים לאתרים דרך מנועי חיפוש. על מנת למשוך תנועה ממוקדת של מבקרים שמתעניינים במוצר או בשירות שאתר מסוים מוכר, האתר חייב להיות פעיל ומורגש במנועי חיפוש. שיווק למנועי חיפוש מתבסס על מילות מפתח בהם משתמשים הגולשים, כאמצעי להשגת היעדים וקהל מטרה איכותי וממוקד.
תהליך SEM מתחיל מהגדרת אסטרטגיה שיווקית שמתאימה לצרכי הלקוח. חבילת שיווק למנועי חיפוש כוללת מספר מרכיבים עיקריים אשר משיגם פניה ממוקדת לקהל היעד והחזר השקעה גבוה ROI).
המרכיבים העקריים בתהליך SEM הנם: פרסום במנועי חיפוש באמצעות מודעות ממומנות לפי מודל של PPC (תשלום עבור הקלקה) לדוגמא מודעות AdWords בגוגל.
אופטימיזציה של דפי האתר כדי לקדם את "לכידתו" על ידי מנועי החיפוש המובילים ועל ידי כך קידומו למקום גבוה בדפי התוצאות 'האורגניות' במנועי החיפוש, רישום לאינדקס אתרים רלוונטי לתחום (directory) יצירת קישורים מאתרים אחרים.