גוגל אופטימייז (Google Optimize)
גוגל אופטמייז הוא אחד החלקים החשובים ביותר במערכת אנליטיקס 360, הכוללת גם את אנליטיקס, תג מנג'ר וכלים נוספים למדידה, בדיקה ושיפור ביצועים של אתרי אינטרנט.
אופטמייז מאפשר ביצוע מבחני A/B או מרובי אפשרויות (Multi Variate) בקלות ובמהירות, ללא התערבות מתכנת או איש פיתוח תוך התממשקות מלאה לגוגל אנליטיקס לצורך קבלת תוצאות חד משמעיות המביאות לשיפור התוצאות העסקיות ביחס הטוב ביותר של עלות/תועלת.
איך זה עובד?
אופטמייז מאפשר לבנות ואריאציה אחת או יותר של כל עמוד (או סט של עמודים, לפי כללים מוגדרים) באתר האינטרנט שלך, תוך שינוי אלמנט אחד או יותר בעמוד אל מול העמוד המקורי, כדי לבדוק האם אותו שינוי מעלה או מוריד את יחס ההמרה של העמוד (או כל מטרה אחרת שבוחרים, למשל הגדלת כמות העמודים הנצפים פר גולש).
שינויים בסיסיים, דוגמת החלפת תמונה או שינוי טקסט מתבצעים בתוך העורך הוויזואלי של אופטימייז, בעוד שינויים מורכבים יותר דוגמת הזזת אלמנטים בעמוד למיקום שונה דורשים שימוש בעורך ה-HTML או ה-CSS של המערכת.
לאחר הקמת הווריאציה שלנו ובחירת מטרת הניסוי, נותר לנו לבחור את קהל היעד. ניתן לבחור את כלל הגולשים או לכוון לקהלים מסוימים דוגמת משתמשי מובייל, משתמשים שלא ביצעו רכישה או ביצעו רכישה בסכום נמוךף משתמשים מאזור גאוגרפי כזה או אחר, משתמשים שלחצו על מודעות מסויימות במערכת הפרסום של גוגל (אדוורדס) וכך הלאה.
מרגע תחילת הניסוי ניתן לעקוב אחריו בזמן אמת בתוך אנליטיקס (אופטימייז מתממשק עם אנליטיקס באופן מלא), ולצפות בכל זמן נתון בביצועי העמודים שלנו. המערכת מחליטה באופן אוטומטי איזו גרסה היא המנצחת לאחר שמספיק נתונים נאספו. באתרים קטנים המבחן עשוי להיערך במשך מספר שבועות ויותר לפני שמתקבלים די נתונים לקביעת הגרסה המנצחת.
היתרון שלנו
אג'נט מעסיקה מספר מתכנתים ומומחי HTML ו-CSS שמאפשרים לנו להפיק את המרב מאופטימייז, עם יכולת לבצע כל שינוי הנדרש בעמוד גם ברמת הקוד ולא רק באופן ויזואלי. יכולת זו תורמת משמעותית לבניית ואריאציות עשירות לעמוד המקורי, תוך התאמה מלאה לכל סוגי המסכים והמכשירים, כולל במובייל.
הניסיון שלנו
אג'נט דיגיטל מספקת שירותי אופטימייז לאתרי אינטרנט רבים בארץ ובעולם, החל מלקוחות SMB ועד הגופים המובילים במשק.